Valborgsfirande i en underbar försommarkväll

Valborgsfirandet på hembygdsgården drog många besökare i den underbara försommarkvällen.  Hembygdsföreningens ordförande Kristin Ovik hälsade välkommen och lämnade över till Harplinge Steninge kyrkokör, som sjöng vårliga visor under ledning av Eva Persson.
Vårtalare var Gösta Andersson, tidigare ordförande i föreningen och en känd profil i bygden. Gösta berättade med känsla om en trygg  uppväxt på en liten gård omgiven av en stor familj och många djur och om betydelsen av en alltid tillstädes mor. Han berörde också de olika svårigheter som finns i dagens samhälle.
Kvällen avslutades med nationalsången och därefter utdelning av blommor till talaren och kören.

Trogna Valborgsbesökarna Britta Lindgren och Barbro Ericsson hejar på Kristin Ovik

Skönt med sittplats framför kören

Det fanns också plats uppe i backen

Harplinge Steninge kyrkokör under ledning av Eva Persson