Nya hembygdsboken

Vår tredje och senaste  hembygdsbok ”Bygden mellan åsarna och havet” kom ut i slutet av april 2019. De 1.000 tryckta exemplaren såldes slut under året och ett tilltryck gjordes i början av 2020.

I boken kan man läsa om kultur- och föreningslivet, samhället och näringslivet i den bygd som utgjorde Harplinge kommun fram till kommunsammanslagningen 1974. Ta del av berättelser från 1970-talet och framåt, men även med en del tillbakablickar.

Boken kan köpas hos Harplinge Hembygdsförening (vid olika arrangemang, hos en del medlemmar och i Arkivet på torsdag förmiddagar), Harplinge Lantmän, Akademibokhandeln på Storgatan i Halmstad, Bokis – Flygstadens Bokhandel i Halmstad och också i nätbokhandeln (Adlibris och Bokia).

Föreningens två första hembygdsböcker ”Harplinge – en bok om hembygden” gavs ut med del I år 1927 och del II år 1973. De ger en god inblick i gångna tiders Harplinge, folk och verksamheter. Böckerna kan köpas hos hembygdsföreningen och Harplinge Lantmän.