Årsmöte 2018

Hembygdsföreningens årsmöte hölls i Ratichallens matsal den 7 mars 2018. Ordförande Gösta Andersson hälsade ett drygt 40 tal medlemmar välkomna. Mötet inleddes med en tyst minut för de under året avlidna medlemmar.
Förhandlingarna leddes av Leif Andersson med Kristin Ovik som sekreterare. Verksamhetsberättelsen för 2017 lästes upp och kassören redogjorde för bokslutet. Efter revisorernas berättelse beslutade årsmötet om ansvarsfrihet för styrelsen. Ordförande, arkivgruppen, livräddningsstationsgruppen och Harplinge dokumentationsgrupp lämnade sina rapporter för det gångna årets verksamhet.
Avgående styrelseledamöter, Eva Andersson och Christer Hansson avtackades för sitt stora engagemang och mångåriga arbetsinsatser för föreningen. Båda kommer även i fortsättningen att arbeta vidare i föreningen. Christer Hansson som sammankallande för arkivgruppen och tillsammans med Berit Eliasson slutföra arbetet med Harplingebok nr 3. Olga Hansson, vice kassör sedan sommaren 2017 avtackades för sitt goda arbete med föreningens ekonomi.
Gösta Andersson omvaldes till ordförande på ett år. Styrelsen är i övrigt oförändrad förutom tre nya suppleanter som valdes in, Eva-Britt Gustafsson, Ann-Margaret Sundqvist och Louise Bengtsson.
Beslut togs att bilda en kaffekommitté med Solveig Axelsson som sammankallande. Boris Andersson fortsätter som sammankallande för underhållsgruppen.
Ledamöterna i arkiv-, livräddnings- och dokumentationsgrupperna, valberedning och revisorer framgår på sidan Styrelse.
Mötet avslutades med ett tack till alla som varit engagerade under året, kaffe med dopp serverades i trevlig samvaro.

Några bilder (klicka för att visa större bild)

Det är inte möjligt att kommentera.