Nationaldagen och Aggaredsloppet 6 juni

Mycket folk kom till hembygdsgården för Nationaldagen och Aggaredsloppet. Det märks att Harplinge samhälle fått rejält fler invånare med tillkomsten av lägenhets- och enskilda hus. Och så glädjande med många unga familjer att döma av alla barnvagnar.

Samhällsföreningens ordförande Dan Karlsson hälsade välkomna och gav lite bakgrund till firandet av Nationaldagen och Sveriges flagga. Efter flagghissning och nationalsång var det uppvärmning för deltagarna i Aggaredsloppet innan starten som var i klasserna barn, pojkar, flickor, dam och herr.

I hembygdsparken kunde man köpa växter med mera (Svenska kyrkan), titta på räddningsbilar (Räddningstjänsten i Harplinge), äta korv och dricka kaffe gratis (samhällsföreningen och hembygdsföreningen), prova fiskdammen för barnen (gymnastikföreningen) och bara allmänt trivas i den fina miljön.

Fr hö Dan Karlsson ordf samhällsföreningen, Kristin Ovik ordf hembygdsföreningen, trumpetarna Otto Ovik och Maja Utbult, uppvärmare från Friski&Svettis Olga Hansson

Svenska flaggan går i topp

Delar av stavgångsgruppen samlas

Uppvärmning i dagens enda regnskur