Valborgsmässoafton 2017

En ovanligt stor publik samlades framför Särdalsstugan på Harplinge hembygdsgård valborgsmässoaftons kväll.

”Äntligen är våren här” tänkte nog många när Harplinge – Steninge kyrkokör sjöng välkända vårsånger. Solen dalade sakta ner över slätten och flera björkar skiftade i ljusgrönt med skira nyutslagna blad.

Körens ledare, Eva Persson hälsade våren välkommen i sitt vårtal. Hon talade inspirerande om körsång och sångens positiva inverkan på människan, både i körsammanhang och privat.

Ordf. Gösta Andersson framförde hembygdsföreningens varma tack med en blomsterbukett till Eva Persson och en ros till varje körmedlem.

Gösta passade även på att informera om sommarens kommande aktiviteter på hembygdsgården.

Kvällen avslutades med att gemensamt sjunga nationalsången och utbringa ett fyrfaldigt leve för våren!

Det är inte möjligt att kommentera.