Valborgsfirande 30 april 2015

Lagom till kvällen skingrades regnmolnen och solen sken på alla som kom till Hembygdsgården för att fira vårens ankomst. Ett hundratal åhörare kunde njuta av och sjunga med i vackra vårsånger framförda av Harplinge-Steninge kyrkokör under ledning av kantor Eva Persson.

Birgit Backer, tidigare småskollärare i Steninge och nyligen utsedd till hedersmedlem i hembygdsföreningen, höll ett personligt vårtal som grep tag i oss när hon talade om sin kärlek till skolan, barnen och Steninge, behovet av fler lärare med bättre arbetssituation och möjligheter, samt inte minst om den glädje hon känt i arbetet i hembygdsföreningen.

Gösta Andersson tackade kören, Eva Persson och Birgit Backer med blommor. Som framgår av bilderna nedan var det många gamla kollegor och andra som ville få en pratstund med Birgit.
(För större bild klicka i den)

Det är inte möjligt att kommentera.