Länsfinal i frågesporten och utmärkelse till Harplinge Hembygdsförening

Länsfinalen i frågesporten hölls i Staffanssalen i Söndrum den 22 april 2018. 13 lag deltog. Vinnare blev Södra Hallands Hembygdsförening på 13 poäng av 15 möjliga. Harplinge kom på delad 4:e plats med 10 poäng.
Frågorna hade gjorts av våra medlemmar Solveig Koppang och Daniel Svensson. Före kaffet och frågetävlingen underhöll Edward C Johansson med kända låtar från Elvis, Johnny Cash m.fl.

Harplinge Hembygdsförening tilldelades under arrangemanget Stiftelsen Förlag Utsiktens författarpris på 10.000 kr för år 2018 för ”ett idogt och imponerande arbete med att i text och bild dokumentera människor och miljöer i Harplingebygden”. Stefan Gustavsson från stiftelsen överräckte priset med ett diplom till vår ordförande Gösta Andersson.

Harplinges lag med Bengt-Olof Bengtsson, Birgit Sjöholm, Ann-Margaret Sundqvist, Edith Szalai och Christer Henriksson

Edward C Johansson

Gösta Andersson mottar blomsterbukett från Stefan Gustavsson

Birgit Backer, vår nestor i att hålla i frågesporten, lyssnar uppmärksamt