Hembygdskretsens kulturafton 31 oktober 2017

Harplinge hembygdsförening stod som värd för hembygdskretsens kulturafton med frågesport och underhållning den 31 oktober. Arrangemanget hölls i Ratichallen med ca 110 närvarande. Åtta lag från föreningar i kretsen deltog och löste kluriga frågor, som Solveig Koppang och Daniel Svensson satt ihop.

Breared och Kvibille delade på förstaplatsen med 12 poäng av 15 möjliga. Delad tvåa var Eldsberga och Enslöv med 11 poäng, därefter Getinge 10 p., Snöstorp och Söndrum vardera 9 p., och Harplinge 7 p. Totalledare efter två omgångar är Breared före Getinge och Kvibille.

För kvällens underhållning stod Bror Johansson på såg tillsammans med Åke Karlsson, dragspel och sång.

Ett arrangemang i samarbete med Vuxenskolan och med stöd av kulturnämnden i Halmstad.