Halmstadkretsens kulturafton 27 okt 2015

Kretsens kulturafton den 27/10 2015 arrangerades av vår förening i Ratic-hallen, Harplinge. Deltagare och publik uppgick till ca 115 personer. Ordf. Gösta Andersson hälsade välkommen  och därefter underhöll Anette Olsson, Mellbystrand, med sång till gitarr och cittra. Anette sjöng skillingtryck, mestadels från södra Halland, med väldigt fin röst och blandade med trivsamt mellanprat.

Efter kaffet vidtog frågesporten där lagen från Breared, Eldsberga, Enslöv, Getinge, Harplinge, Kvibillle, Snöstorp och Söndrum gav sig i kast med de 15 frågorna. Frågeledare var Solveig Koppang.
Kvällens segrare blev Kvibille med 13 poäng med Eldsberga och Harplinge på delad 2:a plats med 12 poäng. Efter två tävlingar i säsongens frågesport är ställningen Kvibille 23, Eldsberga 21, Harplinge 20, Snöstorp och Söndrum 19, Getinge 18, Breared 17 och Enslöv 15 poäng.
Nästa tävling arrangeras av Snöstorps hembygdsförening.